Tel. +385 (40) 328 522, Športska 5, Čakovec

Projekt “1, 2, 3… PALIM LAMPICU” razvija sustav podrške darovitim učenicima

Utorak, 9. siječnja 2018.

Projekt 1,2,3… PALIM LAMPICU! razvija sustav podrške darovitim učenicima

 

Međimurska županija je nositelj projekta 1, 2, 3… PALIM LAMPICU!’ – razvoj sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u Međimurskoj županiji financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda, u okviru programa Učinkoviti ljudski potencijali, koji se vodi pod šifrom UP.03.2.2.02.0061. Partneri na projektu su: Regionalna razvojna agencija Međimurje (REDEA) d.o.o. Čakovec, OŠ Belica, OŠ Domašinec, OŠ Donja Dubrava, OŠ Goričan, OŠ Gornji Mihaljevec, OŠ Hodošan, OŠ Jože Horvata Kotoriba, OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica, OŠ Nedelišće, OŠ Orehovica, OŠ Podturen, OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu, OŠ Sveti Martin na Muri, OŠ Selnica, OŠ „Petar Zrinski“ Šenkovec, OŠ Sveta Marija, OŠ Strahoninec, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Tehnička škola Čakovec, Gospodarska škola Čakovec i Srednja škola Prelog.

 

Cilj projekta

Uspostava sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u sklopu redovnog obrazovanja u Međimurskoj županiji je cilj ovog projekta i njime se čine koraci u rješavanju problema nedostatka sustavne institucionalne potpore (potencijalno) darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima, i to ponajprije psiholozima i pedagozima, u osnovnim i srednjim školama (OŠ i SŠ) Međimurske županije.

 

Stanje na generalnoj razini u Republici Hrvatskoj je takovo da Zakon o odgoju i obrazovanju u OŠ i SŠ i prateći Pravilnici formalno propisuju obvezu uočavanja, praćenja i poticanja rada s darovitim učenicima, međutim prema jedinom dostupnom istraživanju o stanju i potrebama u području skrbi o darovitim učenicima u hrvatskom školskom sustavu (Vlahović-Štetić, Vojnović, 2001.) tek 25% psihologa OŠ i SŠ i 18,2% nastavnika smatra da je realno moguće praktično primijeniti aktivnosti za darovite učenike u školama. Od 2001. do danas nisu provedena dodatna istraživanja, no u tom području generalno nema značajnijih pomaka.

 

Zato je svrha projekta pružiti individualizirane i obogaćene programe koji se nadovezuju na sadržaje redovitog obrazovanja za potencijalno darovite učenike iz 17 osnovnih škola kojima je Međimurska županija osnivač te im time osigurati stimulativno okruženje za daljnji razvoj darovitosti. Također, svrha je pružiti podršku za nastavnike/mentore i stručne suradnike jačanjem njihovih kompetencija za rad s potencijalno darovitim učenicima. Svrha projekta usklađena je sa strateškim dokumentima na nacionalnoj i razini Europske unije: Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije RH te Oslobađanje potencijala djece i mladih s visokim intelektualnim sposobnostima u EU ( Unleashing the potential of children and young people with high intellectual abilities in EU).

 

Ciljne skupine

  1. a) 80 (potencijalno) darovitih učenika koji će u šk olskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede osnovnih škola. Ova je ciljna skupina kreativna, logički brzo zaključuje, analizira i sintetizira, pokazuje interes za specijalizirana područja i lakše usvaja redovna nastavna gradiva. Njihove potrebe mogu se zadovoljiti programima prilagođenim njihovim sklonostima i interesima uz modernizirani pristup, a individualizirani programi u ovom projektu će im upravo to omogućiti.

Potencijalno daroviti učenici izabrani su od psihologa, pedagoga i nastavnika temeljem visokog stupnja unutarnje (intrinzične) motivacije za određena područja i/ili temeljem psihologijskih testiranja.

 

  1. b) 94 nastavnika i 24 psihologa i pedagoga (stručnih suradnika) iz OŠ i SŠ koji rade s (potencijalno) darovitim učenicima i koji ulažu dodatne napore tijekom redovne nastave kako bi osigurali poticajnu okolinu za napredovanje (potencijalno) darovitih učenika.

 

  1. c) 5 odgojno-obrazovnih stručnjaka iz javnih institucija koji rade na razvoju i provedbi obrazovnih politika, a zaposleni su u odgovarajućem odjelu Međimurske županije.

 

Glavne aktivnosti kojima projekt postiže svoju svrhu i odgovara na potrebe ciljnih skupina su jačanje kompetencija nastavnika i stručnih suradnika u OŠ i SŠ te izrada i provedba individualiziranih programa rada te novih modela i oblika rada, praćenja i poticanja ( potencijalno) darovitih učenika.

 

Projekt traje od 28. lipnja 2017. do 27. lipnja 2019. Ukupna vrijednost projekta je 799.856,24 kn i u cijelosti je financirana iz Europskog socijalnog fonda.

 

 

 

Aktualne novosti

TŠČ-ovci na #STRUKOVIZIJI
TŠČ-ovci na #STRUKOVIZIJI

Učenici i djelatnici Tehničke škole Čakovec prošlog su petka bili dio #StrukoVizija: Sajam strukovnih vještina, manifestacije održane u...

read more
ERASMUS + Job shadowing u Tehničkoj školi Čakovec
ERASMUS + Job shadowing u Tehničkoj školi Čakovec

Prošli tjedan, od 6. do 10. svibnja, u okviru Erasmus+ projekta, imali smo čast ugostiti nastavnicu matematike Fani Chatzi iz škole 3rd Lyceum of Koropi (Koropi, Grčka). Tijekom svog boravka, Fani nije samo pratila našu nastavu iz matematike, već je i aktivno...

read more
TŠČ-ovci na #STRUKOVIZIJI
TŠČ-ovci na #STRUKOVIZIJI

Učenici i djelatnici Tehničke škole Čakovec prošlog su petka bili dio #StrukoVizija: Sajam strukovnih vještina, manifestacije održane u Dvorani Graditeljske škole Čakovec, gdje smo ujedinili snage s Obrtničkom komorom Međimurske županije i ostalim strukovnim školama...

read more
UMJETNA INTELIGENCIJA – PRIJETNJA ILI PRILIKA?
UMJETNA INTELIGENCIJA – PRIJETNJA ILI PRILIKA?

U petak, 19. travnja  održan je inspirativan događaj „Umjetna inteligencija u strukovnim zanimanjima“ u sklopu projekta AI4VET4AI, kao i dio projekta „StrukoVizija – sajam strukovnih vještina“. Događaj je okupio relevantne aktere iz područja obrazovanja, istraživanja...

read more
ČETVRTI I POSLJEDNJI DAN PROLJETNOG KAMPA U TŠČ-u
ČETVRTI I POSLJEDNJI DAN PROLJETNOG KAMPA U TŠČ-u

Danas su završile četverodnevne aktivnosti planirane za učenike osnovnih škola u okviru Proljetnog kampa 2024. u Tehničkoj školi Čakovec. Ovaj kamp bio je namijenjen budućim srednjoškolcima kako bi istražili različita područja tehnike, tehnologije i znanosti. Tijekom...

read more